Výroční zpráva o poskytování informací 2022
Výroční zpráva o poskytování informací 2021
Výroční zpráva o poskytování informací 2020
Výroční zpráva o poskytování informací 2019
Výroční zpráva o poskytování informací 2018
Výroční zpráva o poskytování informací 2017
Výroční zpráva o poskytování informací 2016
Výroční zpráva o poskytování informací 2015
Výroční zpráva o poskytování informací 2014
Ústav pro hospodářskou úpravu lesů Brandýs nad Labem, včetně svých poboček, dbá́ o ochranu Vašich osobních údajů a zavázal se tyto údaje chránit v souladu s transparentností, etickými informačními postupy a platnými zákony na ochranu osobních údajů̊, včetně Obecného nařízení na ochranu osobních údajů (dále jen GDPR).
Cíl regulace nakládání s osobními údaji
Naším cílem je zajistit maximální ochranu Vašich osobních údajů při jejich zpracovávání. Ať jste nám své osobní údaje svěřili na základě smlouvy, nebo souhlasu, či jsme je získali na základě zákona, který nám to určuje, náš postup při jejich ochraně ctí ta samá pravidla:
Konkrétní zásady a postupy při zpracování.
Tento dokument vysvětluje způsob shromažďování a používání osobních údajů. Osobní údaje jsou jakékoliv informace týkající se identifikované nebo identifikovatelné fyzické osoby, tj. osoby, kterou lze přímo či nepřímo identifikovat prostřednictvím odkazu na identifikátor, jako je jméno, identifikační číslo, údaje o umístění, on-line identifikátor, nebo odkazu na jeden či více faktorů specifických pro fyzickou, fyziologickou, genetickou, duševní, ekonomickou, kulturní nebo sociální identitu této fyzické osoby.
Osobní údaje shromažďujeme různými způsoby během své činnosti, a to jak on-line, tak off-line. Ke shromažďování údajů dochází při výkonu povinností Ústavem pro hospodářskou úpravu lesů Brandýs nad Labem v rámci přenesené i samostatné působnosti, nebo při nákupu zboží či služeb, při uzavírání smluv nebo komunikaci s občany a ostatními subjekty, nebo při návštěvách a používání našich webových stránek.
Ústav pro hospodářskou úpravu lesů Brandýs nad Labem, Nábřežní 1326, Brandýs nad Labem – Stará Boleslav a jeho pobočky.(ÚHÚL)
Pověřenec pro ochranu osobních údajů: Eva Lipovská, tel.č. 724 101 222, email:eva.lipovska@equica.cz
V případě žádosti o naplnění Vašich práv v oblasti osobních údajů se obracejte na Koordinátora pro práva subjektů údajů. Zároveň nás můžete kontaktovat na emailové adrese Podatelna@uhul.cz, či pomocí datové schránky datová schránka: n5v4bry.
Příjem žádostí je prováděn výhradně proti jednoznačné identifikaci Subjektu údajů (ztotožnění), tedy
Při osobním podání žádosti podatelna ztotožní Subjekt údajů dle jeho občanského průkazu a údaje žadatele zaznamená v rozsahu jméno, příjmení, adresa trvalého bydliště a datum narození. U žádosti podané datovou schránkou Subjektu údajů, žádosti podepsané uznávaným elektronickým podpisem založeným na kvalifikovaném certifikátu Subjektu údajů podané e-mailem, žádosti podepsané úředně ověřeným podpisem Subjektu údaje podané dálkově např. prostřednictvím České pošty, se má za to, že úkon podání žádosti učinil sám Subjekt údajů a takto učiněné podání je vnímáno jako dostatečně ověřené.
Ze žádosti musí být zřejmé, že je žádost určena ÚHÚL a že se žadatel domáhá uplatnění práva Subjektu údajů podle nařízení GDPR.
Subjekt údajů uvede v žádosti údaje, podle nichž lze žadatele zjistit, to jest zejména jméno, příjmení, adresu bydliště a datum narození.
Mezi osobní údaje, které můžeme shromažďovat a zpracovávat, patří mimo jiné:
Jedná se například o: Jméno, příjmení, adresa místa trvalého pobytu; podpis; rodné číslo; E-mail, telefon; Popisné údaje na záznamovém zařízení: vzhled, činnost, doba, audio záznam; apod.
Zpracování Vašich osobních údajů je vždy podloženo právním základem, kterým je:
Osobní údaje budou uchovávány pouze po dobu, která je potřebná pro účely, za kterými byly shromážděny, obvykle po dobu stanovenou právním rámcem ČR nebo stanovenou Vaším souhlasem.
Bezpečnostní opatření pro ochranu osobních údajů: Uplatňujeme vhodná technická, fyzická a organizační opatření, která jsou přiměřeně navržena tak, aby zajišťovala ochranu osobních údajů před náhodným nebo protiprávním zničením, ztrátou, úpravami, nepovoleným zveřejněním nebo přístupem a dalšími formami nezákonného zpracování. Přístup k osobním údajům je omezen na oprávněné příjemce, kteří tyto údaje potřebují znát. Udržujeme ucelený systém informační bezpečnosti, jehož rozsah je úměrný rizikům spojeným se zpracováváním údajů. Tento systém je neustále přizpůsobován za účelem zmírnění provozních rizik a k ochraně osobních údajů při zohlednění uplatňovaných postupů. Při zpracovávání jakýchkoli citlivých osobních údajů rovněž uplatňujeme rozšířená bezpečnostní opatření.
Způsob ochrany osobních údajů zpracovávaných v zastoupení centrálních orgánů veřejné správy (kdy působíme jako zpracovatel dat): V některých případech zpracováváme osobní údaje jako zpracovatelé osobních údajů. Tyto osobní údaje shromažďujeme a zpracováváme pouze podle pokynů správce a nepoužíváme je ani nepředáváme dále k vlastním účelům. Udržujeme kontroly bezpečnosti informací, jejichž účelem je ochrana Vašich údajů. Osobní informace sdělujeme nebo přenášíme pouze podle pokynů správce nebo za účelem výkonu svěřených agend.
Soubory cookie, využití dat a podobné nástroje:
Propojené stránky:
Děti:
Máte právo v relevantních případech a do míry přípustné podle platného zákona se na nás obracet za účelem uplatnění práva:
a dalších práv podle obecného nařízení o ochraně osobních údajů. Stejně tak máte právo se na nás obracet v případě údajů zpracovávaných na základě souhlasu rovněž za účelem odvolání souhlasu se zpracováním osobních údajů.
Svá práva můžete uplatnit u Koordinátora pro práva subjektů údajů. Zároveň nás můžete kontaktovat na emailové adrese Podatelna@uhul.cz či pomocí datové schránky datová schránka: n5v4bry.
Naplnění Vašich práv je umožněno bezplatně a ve lhůtě do 30ti dnů od podání žádosti. Můžete mít rovněž právo na podání stížnosti u Dozorového orgánu, kterým je Úřad na ochranu osobních údajů ( https://www.uoou.cz ).
Dovolujeme si Vás upozornit, že jsme povinni řádně ověřit totožnost žadatele o naplnění práv subjektu údajů a toto ověření zdokumentovat. Existuje-li pochybnost o totožnosti subjektu údajů, který podává žádost o informace o zpracování osobních údajů, uplatňuje některé z práv subjektu údajů nebo dává správci podnět, můžeme jej požádat o poskytnutí dodatečných informací nezbytných k potvrzení jeho totožnosti.
Vědomým poskytnutím Vašich osobních údajů berete na vědomí a souhlasíte se shromažďováním, zpracováváním a použitím takových údajů, ve smyslu jak je uvedeno v tomto dokumentu.
V případech, kdy tak vyžaduje platný zákon, budete požádáni o výslovný souhlas.
Máte vždy možnost zdarma vyjádřit námitku proti použití Vašich osobních údajů, nebo odvolat jakýkoli dřívější souhlas udělený ke konkrétnímu účelu provedením pokynů uvedených v e-mailu nebo kontaktováním Koordinátora pro práva subjektů údajů.
Neprovádíme automatizované rozhodování.
Vyhrazujeme si právo kdykoli provádět změny, úpravy a aktualizace tohoto dokumentu. Pravidelně ověřujte, zda pracujete s nejnovější verzí tohoto dokumentu.
Datum účinnosti tohoto dokumentu: 25.5.2018
Aktualizace dokumentu dne 11.5. 2020
Povinně zveřejňované informace podle vyhlášky č. 442/2006 Sb., která stanoví strukturu informací zveřejňovaných o povinném subjektu dle § 5 odst. 1 a 2 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím.
č. |
Název položky |
Obsah |
1. |
Oficiální název |
Ústav pro hospodářskou úpravu lesů Brandýs nad Labem |
2. |
Důvod a způsob založení |
Ústav pro hospodářskou úpravu lesů Brandýs nad Labem (ÚHÚL) je organizační složkou státu zřízenou Ministerstvem zemědělství České republiky. ÚHÚL působí jako odborná organizace Ministerstva zemědělství pro oblast lesnictví a myslivosti. Působnost ústavu je celorepubliková, ústředí sídlí v Brandýse nad Labem. Více zde. |
3. |
Organizační struktura |
|
4. |
Kontaktní spojení |
Nábřežní 1326 email: podatelna@uhul.cz tel. +420 326 904 481-4 Více zde. |
5. |
Případné platby můžete poukázat |
Bankovní účet: 19-0002527201/0710, ČNB pobočka Praha 1, Na Příkopě 28 |
6. |
IČ |
00020681 |
7. |
DIČ |
(není plátcem DPH) |
8. |
Dokumenty |
Výroční zprávy |
9. |
Žádosti o informace |
Žádosti či stížnosti, podněty či jiné dožádání můžete podat na podatelně ÚHÚL. |
10. |
Příjem stížností a dalších podání |
Žádosti či stížnosti, podněty či jiné dožádání můžete podat na podatelně ÚHÚL. |
11. |
Opravné prostředky |
Opravný prostředek (odvolání) proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti o informace je třeba podat na podatelně ÚHÚL. |
12. |
Formuláře |
Formuláře, na ÚHÚL nejsou předepsány žádné formuláře pro žádosti o informace ani pro opravné prostředky. |
13. |
Návody pro řešení životních situací |
Životní situace – Lesní hospodářství, Myslivost, ÚHÚL. |
14. |
Nejdůležitější předpisy |
|
15. |
Sazebník úhrad za poskytování informací |
Ceník ÚHÚL (PDF) |
16. |
Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb. |
Výroční zprávy o poskytování informací |
17. |
Seznam organizací (zřizovaných, řízených a jiných organizací, |
Výroční zprávy ÚHÚL v elektronické verzi ke stažení.
Výroční zpráva – 2023
Výroční zpráva – 2022
Výroční zpráva – 2021
Výroční zpráva – 2020
Výroční zpráva – 2019
Výroční zpráva – 2018
Výroční zpráva – 2017
Výroční zpráva – 2016
Výroční zpráva – 2015
Výroční zpráva – 2014
Výroční zpráva – 2013
Výroční zpráva – 2012
Výroční zpráva – 2011
Výroční zpráva – 2010
Výroční zpráva – 2009
Výroční zpráva – 2008
Výroční zpráva – 2007
Výroční zpráva – 2006
Výroční zpráva – 2005
Výroční zpráva – 2004
Období 2023 – 2030
Informace o dokumentu | |||
Specifický dokument č. 1/2022 SD | Účinnost |
1. 8. 2022 |
|
Vydání | 2 | Datum poslední revize | 26. 2. 2024 |
Počet stran/příloh | 5/0 | Zpracovatel |
Kateřina Megerlová, DiS. Ing. Martina Marhulová |
Právník | JUDr. Radoslav Staško |
Kontrolor: Náměstek pro EaP
|
Roman Bendl |
Schvalovatel: Ředitel ÚHÚL
|
Ing. Jaroslav Kubišta, Ph.D. |
I. Preambule
ÚHÚL podporuje rovnost pracovních podmínek mužů a žen a touto „Strategií rovných příležitostí žen a mužů“ napomáhá udržování rovných pracovních podmínek pro ženy a muže v souladu se zákoníkem práce, dalšími právními předpisy, vnitroústavními a organizačními normami Ústavu pro hospodářskou úpravu lesů Brandýs nad Labem (dále jen „ÚHÚL“) a základními pravidly slušnosti.
Podporuje žádoucí standardy chování zaměstnanců státu a vytváří tak základ pro vybudování a udržení důvěry veřejnosti. Vedení ÚHÚL přispívá k uplatňování těchto zásad, a tím i k rovnoprávnému výkonu práce zaměstnanců, vytvářením otevřeného pracovního prostředí a zachováváním rovného přístupu k zaměstnancům.
II. Základní pojmy
Gender – kulturní charakteristiky a modely přiřazované mužskému nebo ženskému biologickému pohlaví. Odkazuje na sociální rozdíly mezi ženami a muži. Tyto role se mění s časem a významně se liší podle kultury národa a dané historické etapy vývoje společnosti. Nejsou tedy přirozeným daným rozdílem mezi muži a ženami, ale dočasným vývojovým stupněm sociálních vztahů.
Genderová rovnost/Rovnost žen a mužů – je koncept, že všichni lidé mají svobodu rozvíjet svoje osobní schopnosti bez omezení, které určují genderové stereotypy a genderové role. Rozdílné chování, aspirace a potřeby žen a mužů mají být považovány za rovné a výsledek autonomní volby každého jedince.
Identifikované oblasti – oblasti, ve kterých standardně dochází ke zvýšenému riziku diskriminace rovnoprávnosti žen a mužů.
Mateřská a rodičovská dovolená – období předcházející a následující narození dítěte. Mateřská začíná 6–8 týdnů před dnem očekávaného porodu a trvá celkem 28 týdnů, v případě vícečetného porodu 37 týdnů. Standardně na ni navazuje rodičovská do tří let věku dítěte s možností čerpat rodičovský příspěvek ve výši a rychlosti dle volby ve standardním zvýšeném/zrychleném či sníženém/prodlouženém režimu čerpání, max. do 4 let věku dítěte.
Otcovská dovolená – v období prvních 6ti týdnů po narození dítěte lze čerpat otcovskou dovolenou v délce 2 týdnů. Zaměstnanci přísluší po tuto po dobu poskytování dávky otcovské poporodní péče podle zákona o nemocenském pojištění.
Negativní jevy na pracovišti – takové jednání na pracovišti, které potírá hodnoty a zásady lidské důstojnosti, svobody, spravedlnosti, rovnosti, práva a zákonnosti a nestrannosti. Patří sem zejména šikana, nežádoucí nátlak (včetně zesměšňování), sexuální obtěžování, diskriminace nebo korupční jednání.
Korupční riziko – korupčním rizikem se zpravidla rozumí možnost, že dojde ke korupčnímu jednání s negativními dopady do sféry společnosti.
Pružná pracovní doba – režim pracovních směn, při nichž si zaměstnanec či zaměstnankyně sami volí začátek, popřípadě i konec pracovní doby v rámci časových úseků stanovených zaměstnavatelem.
Sexuální obtěžování – chování sexuální povahy, které může být jak verbální, tak neverbální, které osoba, jíž se toto chování dotýká, považuje za nežádoucí. Dochází jím k narušení důstojnosti, snižování statusu a psychické pohody osoby/osob, na kterou je směřováno.
Slaďování práce, soukromého a rodinného života (z anglického work-life balance) – oblast slaďování (harmonizace) se snahou upozornit na nutnost věnovat se nejen pracovní stránce života, ale také nároku na rodinný život a soukromý osobní život.
Strategie rovnosti dokument Strategie rovnosti žen a mužů na léta 2021–2030 schválený usnesením vlády České republiky č. 269 ze dne 8. března 2021.
III. Praktické zaměření při prosazování zásad genderové rovnosti
Ve „Strategii rovných příležitostí žen a mužů“ (dále také jen „strategie“) byly identifikovány oblasti, které byly rozpracovány do jednotlivých opatření na nadcházející léta. Opatření jsou volena tak, aby byla zachována rovnost práv žen a mužů v ÚHÚL v návaznosti na pracovní pozice, pracovní úkoly a zachování kultury v ÚHÚL a zároveň minimalizována případná rizika genderové nerovnosti. Jednotlivé oblasti jsou průběžně evaluovány na úrovni nejvyššího vedení ÚHÚL a v případě nedostatků jsou zaváděna další opatření.
IV. Identifikované oblasti
V letech 2012 – 2014 proběhla interní revize a aktualizace personálních činností na základě projektu číslo CZ.1.04/4.1.00/58.00011 „Vytvoření a implementace systému řízení lidských zdrojů v organizaci“, provedeném v roce 2011. Oblast lidských zdrojů se tímto stala důležitou součástí práce vedoucích zaměstnanců, kteří se společně s oddělením personálním a mzdovým a nejvyšším vedením ÚHÚL snaží jednotlivé oblasti neustále zlepšovat tak, aby docházelo k uspokojení potřeb jednotlivých zaměstnanců a mohla být naplňována pravidla práce v ÚHÚL. V rámci jednotlivých oblastí se ÚHÚL snaží naplňovat potřeby, které vznikají na trhu práce, a adekvátně na ně reagovat.
oblast | hodnocení | opatření | termín |
Výběrové řízení | Zdůrazněny benefity pro sladění pracovního a osobního života | Průběžně | |
Adaptační proces | Informace o specifickém dokumentu Strategie rovných příležitostí žen a mužů včetně dalších informací týkajících se této problematiky jsou zařazena do vstupních školení pro nové zaměstnance | Konzultace nejasností s vedoucím oddělení personálního a mzdového, doplňující výklad k jednotlivým ustanovením specifického dokumentu Strategie rovných příležitostí žen a mužů | Při každém nástupu nového zaměstnance a dále průběžně |
Odměňování | Dle zákona č. 341/2017, v rámci přiznávání OH nebylo zjištěno pochybení | – | Průběžně |
Zvyšování kvalifikace | Možnost uzavření kvalifikačních dohod bez rozdílu | – | Průběžně |
Pracovní prostředí a kolektiv | Na základě dotazníkového průzkumu spokojenosti zaměstnanců z roku 2023 pracovní prostředí hodnoceno jako velmi uspokojivé |
Pravidelný průzkum spokojenosti zaměstnanců včetně otázek na gender. Průběžné sledování oblastí, ve kterých hrozí riziko diskriminace rovnoprávnosti žen a mužů.
|
Realizace průzkumu spokojenosti v průběhu roku 2028 |
ÚHÚL si uvědomuje přirozený rozdíl mezi muži a ženami, stejně tak chápe jejich pracovní potřeby, které mohou být rozdílné. Každý zaměstnanec má pro ÚHÚL nezaměnitelnou hodnotu a jedině společně mohou dosáhnout perfektních výsledků. ÚHÚL podporuje individuální přístup k potřebám svých zaměstnanců na všech pozicích tak, aby mohli skloubit pracovní a soukromý život.
Pro tento účel ÚHÚL využívá možnosti zkrácených úvazků, pružnou pracovní dobu, práce z domova, vstřícnost při plánování dovolené a další prorodinné benefity. Důležitou součástí dalších dobrých vztahů na pracovišti je soulad mezi provozními potřebami ÚHÚL a potřebami našich zaměstnanců.
oblast | hodnocení | opatření | termín |
Pracovní doba | Pružná pracovní doba | – | Probíhá |
Práce z domova | ÚHÚL umožňuje | – | Probíhá |
Zkrácený úvazek | ÚHÚL umožňuje | – | Probíhá |
Benefity | Placené zdravotní volno ve výši do 5-ti dnů | – | Probíhá |
MD/RD | Jistota pracovního místa po návratu z MD/RD | – | Probíhá |
Dovolená | ÚHÚL pružně a vstřícně reaguje na požadavky svých zaměstnanců | – | Probíhá |
Vyrovnané zastoupení žen a mužů v rozhodovacích pozicích je předpokladem spravedlivého rozdělení zodpovědností, pracovní zátěže a společenského uplatnění. Cílem je zajistit takové pracovní podmínky, které účinně vyvažují potřebu efektivního výkonu práce v požadované kvalitě, a přitom respektují individualitu každého zaměstnance, jeho osobní hodnoty a cíle.
Příležitosti ke kariérnímu posunu jsou dány počtem volných míst na vedoucích pozicích. Fluktuace v ÚHÚL za rok 2023 činila 9,6%.
Převaha mužů zaměstnanců je dána, kromě historicky významně vyššího podílu mužů v lesnictví, také zaměřením ÚHÚL s vysokým podílem práce v terénu. Z toho vyplývá také počet mužů ve vedoucích pozicích. V administrativě a podpůrných odděleních jsou vedoucí pozice zastoupeny i ženami.
Tato skutečnost je dána také počtem uchazečů o zaměstnání – na odborné lesnické pozice se do ÚHÚL hlásí dlouhodobě více mužů než žen.
Zvýšení počtu žen na vyšších pozicích v odborných činnostech a počet žen v organizaci celkově ÚHÚL podporuje snahou o zvýšení zájmu žen o volná pracovní místa prostřednictvím motivující inzerce.
oblast | hodnocení | opatření | termín |
Počty uchazečů o zaměstnání | Převaha uchazečů nad uchazečkami. | Motivující inzerce volných míst, kterou zabezpečí oddělení personální a mzdové | Průběžně |
Vzhledem k historii a tradicím sahajícím až do roku 1935, ÚHÚL vždy byl a je organizací na vysoké odborné úrovni a jeho posláním je sloužit rozvoji lesního hospodářství. Abychom byli schopni tohoto cíle dosáhnout, ÚHÚL klade velký důraz na etiku, morálku a slušnost v mezilidských vztazích na pracovišti. Základním dokumentem, který upravuje chování a jednání zaměstnanců ÚHÚL, je směrnice „Etický kodex ÚHÚL“, která je pravidelně revidována v souladu se „Směrnicí řídící akty“, kdy je zpracovatel vnitroústavní a organizační normy povinen provádět kontrolu platnosti a účinnosti nejméně 1x za 2 kalendářní roky. Jakékoliv negativní prvky na pracovišti v podobě (sexuálního obtěžování, šikany či neetického chování) nejsou na pracovišti ÚHÚL tolerovány (nulová tolerance). V návaznosti na zákon o ochraně oznamovatelů a v souladu se směrnici „Vnitřní oznamovací systém ÚHÚL“ má každý zaměstnanec možnost bezpečně ohlásit podezření na jakýkoliv incident, který není v souladu se směrnicí „Etický kodex ÚHÚL“ a morálními hodnotami ÚHÚL. Totéž může učinit i formou podání dle směrnice „Postup při vyřizování podání“. Výše uvedené hodnoty ÚHÚL udržuje a podporuje pomocí otevřené komunikace, spolupráce v rámci oddělení i mezi jednotlivými organizačními útvary. Tento přístup umožňuje budovat důvěru mezi zaměstnanci a zároveň zachovávat právo na soukromí.
oblast | hodnocení | opatření | termín |
Kolektiv a jednání se zaměstnanci | V rámci šetření bylo zjištěno, že tyto dvě oblasti jsou našimi zaměstnanci hodnoceny nejlépe. | Sledování identifikovaných oblastí, ve kterých hrozí riziko diskriminace rovnoprávnosti žen a mužů | Pravidelný průzkum spokojenosti zaměstnanců, který provede oddělení personální a mzdové v roce 2028. |
Nástroje pro oznámení incidentu | Dle zákona o ochraně oznamovatelů řešena oznámení dle směrnice „Vnitřní oznamovací systém ÚHÚL“, anebo formou podání dle směrnice „Postup při vyřizování podání“. | Pravidelná revize a aktualizace směrnice „Vnitřní oznamovací systém ÚHÚL“ a směrnice „Postup při vyřizování podání“ 1 x za 2 roky | Trvalé monitorování a vyřizování nahlášených oznámení a podání. |
Propagace obsahu Etického kodexu podřízeným zaměstnancům | Pochybení nebylo v uplynulém období zjištěno | Aktivní prosazování a kontrola dodržování pravidel chování stanovených ve směrnici „Etický kodex ÚHÚL“ vedoucími zaměstnanci ÚHÚL, pravidelná revize a aktualizace směrnice „Etický kodex ÚHÚL“ 1 x za 2 roky. | Průběžně, vždy při nástupu nového zaměstnance seznámení s nastavenými zásadami a principy dle směrnice „Etický kodex ÚHÚL“. |
ÚHÚL má identifikováno riziko nedodržování rovnoprávnosti žen a mužů evidované v Registru rizik ÚHÚL , který je pravidelně revidován a aktualizován 1 x za rok.